SİTEYE EKLENMESİNİ İSTEDİĞİNİZ RESİM,YAZI,HABER VS. BENZER İSTEKLERİNİZ İÇİN

djpesimist44@hotmail.com adresinden ulaşabilirsiniz
Google

9 Eylül 2007 Pazar

Graffiti'nin Güçlü ismi " Kmr " Röportajı

Türk Hiphop Piyasasında Graffiti Hakettiği İlgiyi Görüyor Mu? Sizce Bu İlgiyi Arttıran Veya Azaltan Etkenler Nelerdir?

Piyasaya Baktıgım Kadarıyla Suan Kımse (-bboy-rapper-dj-writer) Gerektigi Degeri ve İlgiyi Görmüyor Bence Ya da Yanlış İnsanlar Gereginden Fazla İlgi Görüyor.Kımsenın Emegi Bır Kac Çoluk Çocugun Azgına Sakız Gibi Ezilecek Kadar Degersız Degıldır Bence. Bu Azalmasına Yol Acan Bir Olay. Yaşa Emege İşe Senelere Verilen İlgi 2-3 Şaklabanın 1-2 Gunluk Fasafisosu Yanında Sönuk Kalabılıyor Anlamış Değilim…

Sokaklarda Çok Güzel Çalışmaların Yanında Malesef Eline Sprey Alıp Duvarları Karalayanları da Görüyoruz.Bu Konu Hakkındaki Görüşleriniz Ve Düşünceleriniz Nelerdir ?

Guzel Olmak İçin İllakı Kötü Donemlerden Gecılıyor. Ama Yenılere Onerım Kendınızı Kağıt Üzerınde Yeterınce Gelıstırmeden Sokağa Çıkmayın. En Azından Tanıtmaya Çalıstıgımız Bu Dtil Bıraz Daha İnsanların Gozune Guzel Gelsınkı,Kendimizi Kabul Ettirelim.Ama Çalısan İnsanların Toyluk Donemınden Basarılı Bir Writer Olana Kadarkı Aşamalarını İzlemek Keyifli Oluyor.Hırs-Azim-Aşk.Anlayabılıyoruz İzledikce.

Türkçe Rapin Son Yıllarda Oldukça Geliştiği Aşikar.Rap ve Graffiti Hiphop ÇınarınınDalları.. Aynı İvmenin Grafitide de Olduğunu Söyleyebilirmisiniz?

Turkce Rapin Yarın Ne Olacagı Belli Değil,Sınırlı Kısıler Sınırlı Plak Sırketlerı,Sınırlı Medya Destegi,..Ama Grafitinin En Avantajlı Yanı
Patronda Biziz Medyada Bızız Halkta Bızız. sonucta Rap Kadar Goz Önunde Değiliz.Aksam Yatıyorsunuz Sabah Kalktıgınızda Duvarınıza Bırılerı Ugramıs.Bu Boyle Surdugu İcın Sureklı Sekılde Yukselıyor.Rapte İsım İmaj Goruntu Çok Önemli Dunya Artık Vizyondaki Görunumun Oldu.Saglam Bir Sırket Guzel Dagıtımla Bir rapi Duyurabılir. Ama Graffitide Bu Yok Kötüysen Sokaklar Senı Reddeder Yani.O Yuzden Graffiti Asla Gerılemez Ortam Belkı Geriler Ama Devam Eden Bireyler Kendını Basamak Basamak Yuceltir..

Usta Bir Writer Olarak Bu İşe Meraklı Olanlara Veya YeniBaşlayanlara ÖnerilerinizNeler?Başlayanlar Nerden Başlamalı? Ne Gibi Uğraşlar Kendilerine Beceri Kazandırır?

Dilimizde Tüy Bitsede ‘’Önce Saygı’’ .Çünkü İlerkı Yaşlarınızda Çoluk Çocuk Tan Saygısızlık Gorunce Agırınıza Gıdıyor O Yuzden Sız Saygılı Olunkı Herkeste Sıze Duysun. Bol Bol Taslak Cızıp.Dunya ve Durkıye Pıyasasını Yakından Takıp Etmelıler.Cahıl Kalmamalılar Kesınlıkle.Çok Resım İnceleyıp Srtık Kafalarında Bır Sekılde Deger Yargısı ve Stil Begenısı OlusturmalılarVe İşin Dıger Kısmıda Ortam 1000 Arkadasın Olacagına 3 Saglam Dostun Olsun Bence Bu Cok Yararlı Bazen Bırılerı Çıkar Yaptıkları Adilik Nedeniyle Graffitidende Soğursunuz Vay Anasını Dersınız Yanı..Bız Bunları Yaşadık Ben Soğumak Yerıne Dahada Baglandım.Ama Hıcbırseyı Unutmadım. Oyuzden Sadece Çiziyorum İşimle Kız Arkadasımla ve Dostlarımla Yasıyorum.Graffiti Daha da Keyifli Bır Hal Alıyor İnsanlar la Ugrasmak Yerıne Harflerle Ugrasıyorum.Ben Du Snkı Halımden Çok Memnunum Dizede ÖnerırımCunku Bende Çok Fazla İnsanla Muhattap Oldum Geregınden Fazla Samımıyet Gosterdıgım İnsanların Aslında 1 Damla Su Bıle Olmadıgını Snladım İste o Bir Damla Su Etmeyen İnsanlar Dızı Boğmaya Kalktıklarında Bunu Snladım….Çizin Dakin Olun Araştırın..Basarıya Ulasacaksınız.

Legal Çalişmaya Gerekli Ortam Buluyormusunuz? Belediyelerden Gerekli Destegi Alabiliyormusunuz? Belediyelerin Organize Ettiği Çalişmalarda Bulundunuzmu?

Bazen Oluyor Denk Düşüyor Kanallar Tv Gazete Belediyeler Az da Olsa Oluyor. Üniversitede de Bazi Senlikler Yapmiştim. Yapilabilir Tabiki Graffiti İsanlarin Arasina Yeterince Girdi Yani O yuzden Zor Degil Graffiticiler Kendini Gösterdikçe İnsanlar Teklifleri Graffiticilere Ulaştiracaktir.

Graffiti İle Nezaman Taniştiniz? Sizi Graffitiye Çeken Etkenler Neydi?

1996-1997 Dönemlerinde Çok Pek Bişeyin Farkinda Degilken Rap dinliyordum Kuzenlerim Araciligiyla Almanyadan Bana Bazı Cd ve Kasetler Getiriyorlardı Ozaman Bişekilde Graffitiyle Taniştim ama 1999 da başladim boyamaya. Lise Arkadaslarim ve Graffitiyi Ögrendigim "Zain" le Tanişmasaydim Belkide Çok Geç Başlardim, Sonra Hocam "Mesih" ve Tabikide "Blue Jean Turbo"

Türk Graffçilarinda Gözünüze Batan Veya Hşunuza Gitmeyen,Eleştirmek İstediginiz Yönler Varmi?

Saygının Olmaması Sanatin bir Saatlik İnternet Cafe Bedeliyle Eş tutulmasi Hoşma Gitmeyen. Eskiden Writerlar Vardi Simdi Netten Msnden Writerler Var.Eger Biraz İş Yapsa Gençler Konusmaya Zamanlari Olmayacak.Biz Millerin Çenesinden Biktik.Msn Forum Gibi Şeyler Amacı Dışında Kullaniliyor Artik Bu Tarz Seyler Olmamali. Bugun Pek Çok Site Miletin Çenesi Yüzünden Kapandi,İnsanlar İllallah Etti Artik. Çok Fazla Boş Konusma Var.Nasil Sona Erecek Bilmiyorum Ama Bitmeli Artik.

Sizce İnsanlarin Bu Sanata Çekilmesi İçin Yapilmasi Veya Yapilmamasi Gerekenler Nelerdir?

İnsanlara Sevdirmemiz Lazim Galerilerde Sergilerde Graffiti Yer Almali. Tamam Undergorund Bir Olay Ama Artik Daha Ön Plana Çıkmasi Lazim.Çünkü Kesinlikle Hak Ediyor Toplumdaki Yerini. Güzel Temiz Renkli Şeyler Yapalim Yeterli Bence. Rockçilara Metalcilere Laf Söyleriz Hep Ama Onlar Kadar Bile Birlik Olamadik. Düşünelim Biraz Yani Eleştirdiklerimiz Kadar Bile Olamadik. Olsaydik Belkide Ne Konumdaydik Şimdi. Düşünelim Ozaman

Bu Güzel Röportaj İçin Teşekkürler Graffiti Hayatinizda Başarılar

Ben Teşekkür Ederim Herkese Çok Selamlar Sevgiler.. Kmrpel2007

Hiç yorum yok: